Thursday 28 May 2015

Filled Under:

Senarai Artis Korea Yang Meninggal Kerana Bunuh Diri !!!

Sekalipun cantik dan ganteng, terkenal, dan kaya, kebahagian tak diperoleh sejumlah artis Korea berikut ini...Secara ironis, mereka memilih mati muda dengan cara bunuh diri menggunakan gantungan tali ataupun menyayat nadi sendiri...Inilah 4 artis Korea yang mati muda akibat bunuh diri:

Jung Da Bin


Pelakon dan penyanyi Jung Da Bin, juga mengakhiri hidupnya dengan tragis. Dia dijumpai bunuh diri di pangsapuri kekasihnya di Seoul. Jun Da Bin bunuh diri dengan cara gantung diri. Sang teman lelaki menjumpai artis ini di bilik mandi dengan tuala melilit di lehernya. Peristiwa itu terjadi pada 10 Februari 2007...

Tak ada catatan yang ditinggalkan artis tersebut. Tetapi, menurut catatannya di blog peribadi beliau yang ditulis sebelum dia meninggal dunia, Jum Da Bin berkata dirinya sedang dilanda kemurungan. Dan inilah catatan terakhir Jun Da Bin....

"Semuanya sangat lengkap. Saya marah tanpa sebab, dan merasa saya akan menjadi gila...Ini sangat menyakitkan.... Saya merasa sakit. Kepala saya sangat sakit dan membuat saya menangis.... Saya seperti budak... Saya merasa seperti kehilangan diri saya, kehilangan identiti. Dan di masa yang sama saya mendapat teguran... Saya merasa tenang. Tuhan sangat mencintai saya. Tuhan telah membuat saya menjadi penting dan memberikan saya keberanian. Dia mengangkat saya dan berkata saya akan baik-baik saja. Dan saya baik-baik saja... "

Lee Eun Joo


Pelakon dan penyanyi Korea ini dijumpai bunuh diri di apartmennya di Bundang, Korea Selatan pada 22 Februari 2005 silam. Yang lebih menyedihkan lagi, artis yang menghembuskan nafas terakhirnya pada usia 24 tahun ini melakukan bunuh diri selepas beberapa hari dirinya lulus dari Universiti Dankook....

Lee meninggal dengan cara memotong tangannya dan gantung diri. Keluarga menyalahkan punca kematian artis cantik itu kerana Lee Eun Joo sedang tertekan dan mentalnya terganggu. Selama ini, artis itu juga mengalami imsomnia gara-gara melakukan adegan bugil di 'The Scarlet Letter'....

Sebelum bunuh diri, Lee Eun Joo sempat menuliskan pesan untuk ibunya. Dia menuliskan pesan itu dengan darahnya sendiri. Ini mesej Lee Eun Joo untuk sang ibu. "Mama, saya minta maaf dan saya mencintai kamu. Saya ingin melakukan banyak hal. Meski saya hidup, tetapi saya tak merasa hidup. saya tak mau mengecewakan lagi. Menyenangkan mempunyai wang. Saya ingin mempunyai wang banyak, "pesan Lee Eun Joo....

Jenazah Lee dibakar dan disimpan di sebuah bilik di Goyang... Ratusan artis dan pelakon Korea mengantarkan artis ini ke tempat peristirahatan terakhirnya...

U; Nee


Januari 2007, dunia panggung hiburan Korea kembali harus kehilangan artis kebanggaan mereka. U; Nee yang selama ini dikenali sebagai penyanyi dan pelakon ditemui gantung diri di rumahnya di Seo-Gu, Korea Selatan. Selepas kematian U; Nee, ibunda artis tersebut menggelar konperensi pers di rumah sakit....

Sang ibu mengesahkan U; Nee mengalami kemurungan. Gara-gara itu, U; Nee melarikan diri ke ubat-ubatan. Dia juga selama ini sangat menderita dengan populariti yang diraihnya serta masalah peribadi lain yang menimpa kehidupan artis tersebut....

Woo Seung Yoon


Berita kematian artis Woo Seung Yoon sangat mengejutkan. Woo Seung Yoon tewas bunuh diri di saat fenomena bunuh diri sedang dibicarakan di Korea. Artis yang menghembuskan nafas terakhirnya pada usia 24 tahun itu tewas bunuh diri....

Dia ditemui pada pagi hari di rumahnya dengan keadaan yang menyedihkan. Dia gantung diri di atas peti rumahnya pada 27 April 2009. Punca bunuh diri artis cantik ini dipastikan kerana pelakon dan penyanyi tersebut mengalami kemurungan yang berpanjangan....

Salah satu anggota keluarga mengatakan Woo Seung Yoon baru saja selesai menjalani rawatan di rumah sakit kerana depresinya tersebut. Tetapi, dia tak sanggup menghadapi kesedihan dan membuat keputusan yang sangat ekstrem....






0 comments:

Post a Comment